úterý 28. května 2013

Sladká vůně bolehlavu

Sladká vůně bolehlavu

Autor: Tiffany Bakerová
Originální název: The Little Giant of Aberdeen County
Přeložila: Marcela Nejedlá
Počet stran: 352
Vydavatelství: Euromedia Group, k. s. - Ikar
Rok vydání: 2010

Truly ani nemůže být odlišnější než její sestra Serena Jane, která je jemná, drobná a překrásná. Naopak Truly je větší a mohutnější i než většina chlapců. Kontrast je zvýrazněn i tím, že po smrti rodičů je Serena Jane vychovávána jako v bavlnce u rodiny reverenda, zatímco Truly je poslána na farmu, kde je potřeba mít velkou sílu.

"Můj život děvčete se prudce zarazil ve věku jednoho a půl roku, když jsem najednou vyrostla ze všech šatiček své sestry. Nacpat mou hlavu do jednoho z čepečků nazdobených volánky, které šila matka, bylo jako pokoušet se procpat meloun klíčovou dírkou, napadlo otce."

Robert Morgan patří k nejmladší generaci lékařů v městečku, Truly musí zastoupit svou sestru a starat se o jejího manžela a syna. Lékař je na Truly už od dětství nepříjemný a dává jí velice pocítit, že je "jiná". V rodině Morganů se traduje, že manželka prvního z lékařů měla čarodějnou knihu, podle níž léčila. Truly se začne touto záhadou zabývat a podaří se jí vyluštit ji.

"V mém pokoji bylo jenom málo dokladů mé přítomnosti. kartáček na zuby, hřeben a tyčinka balzámu na rty na jednom nočním stolku, na druhém šest měsíců starý výtisk magazínu People s pomačkanými a zažloutlými stránkami. Časopisy jsem si brala v čekárně Roberta Morgana, než je vyhodil, dychtivě jsem hltala zastaralé milostné aféry filmových hvězd a kašpařiny rockových zpěváků. Nikdy jsem neletěla letadlem, neochutnala šampaňské, nikdy jsem se neobtěžovala se založením bankovního účtu."

Kniha se mi líbila už díky krásnému květovanému obalu. Příběh je členěni do tří částí - dětství, péče o doktora a Trulyino léčení. Vypravěčkou je hlavním postava, která nám vypráví svůj příběh. Celá kniha je napsána velice čtivě, jsou zde barvité popisy míst z dětství i dospělosti. Hlavní děj kolem Truly je obohacen i o množství příběhů vedlejších postav. I přes příkoří, která hlavní hrdinka prožívá, se nikdy nevzdává a vždy bojuje, a to se mi na ní líbí nejvíc. Knihu každému jen doporučuji...

Žádné komentáře:

Okomentovat