pondělí 3. června 2013

Hunger Games - Aréna smrti

Hunger Games - Aréna smrti

Autor: Suzanne Collinsová
Název série: Hunger Games
Originální název: The Hunger Games
Přeložil: Zdík Dušek
Rok vydání: 2010
Vydalo: Nakladatelství Fragment
Počet stran: 328

"Pravidla her jsou prostá. Jako trest za vzpouru musí každý kraj dodat jedno děvče a jednoho chlapce, kterým se říká splátci a kteří se zúčastní následující soutěže. Dvacet čtyři splátců je uvězněno v rozsáhlé aréně, která může zahrnout vše od žhavé pouště po zmrzlou pustinu. Během několika týdnů spolu soutěžící bojují na život a na smrt. Poslední splátce vyhrává."

Dvacet čtyři splátců a pouze jeden vítěz, to není zrovna velká šance na přežití. Každý z krajů je zaměřen na produkci určité suroviny nebo věci (čtvrtý kraj na rybaření, jedenáctý kraj na zemědělství). Dvanáctý kraj, ze kterého pochází Katniss a Peeta, je zaměřen na těžbu uhlí, obyvatele ale začínají cvičit v dovednostech až v osmnácti letech, i proto jsou tito splátci v nevýhodě. A Panem tuto podívanou nadšeně sleduje. Okolo celých her se odehrává obrovská show.

"Nejšikovnější jsem s lukem a šípem, ale strávila jsem dost času i vrháním nožů. Pokud také občas zraním šípem nějaké zvíře, je lepší ho dorazit nožem, ještě než se k němu přiblížím. Uvědomuji si, že pokud chci upoutat Haymitchovu pozornost, nyní je ta správná chvíle udělat dojem. Vytrhuji nůž ze stolu, chytám ho za ostří a vrhám ho přes místnost proti stěně. Ve skutečnosti jsem jen chtěla, aby se pořádně zabodl, ale ostří se noří do mezery mezi dvěma panely, díky čemuž vypadám o hodně lepší, než ve skutečnosti jsem."

Naštěstí Peeta je synem pekaře, a tak má velkou sílu v pažích a umí skvěle zdobit (nebo se maskovat?). Katniss je zase po smrti otce nucena se starat o svou rodinu, a tak chodí lovit do lesa se svým kamarádem Hurikánem, skvěle jí to jde hlavně s lukem. Jakou tedy mají naši hrdinové šanci, zvlášť když může vyhrát pouze jeden z nich? 

"Haymitch přichází přesně ve chvíli, kdy se podává večeře. Vypadá, jako by měl vlastního vizážistu, protože je čistý, upravený a vypadá střízlivěji než kdykoli předtím. Neodmítá nabízené víno, ale když se pouští do polévky, dochází mi, že je to poprvé, co ho vidím jíst. Možná se opravdu bude krotit na dostatečně dlouhou dobu, aby nám pomohl."

První ze série Hladových her je můj nejoblíbenější, je velice akční a nechybí ani dostatečná porce romantiky. Katniss, Peeta nebo i Haymitch jsou tak zajímavé osobnosti, že vás uchvátí a až do konce knihy vás nepustí. Musíte číst stále dál a dál až konečně dočtete knihu. Tato kniha je první (od dob Harryho Pottera), kterou jsem se zatajeným dechem přečetla na jeden zátah.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment, jehož spolupráce si velice cením. Knihu si můžete zakoupit ZDE.


1 komentář:

  1. Jé, zrovna dneska sem o Hunger games něco málo psala:) Taky se mi líbila nejvíc jednička (jsem v půlce trojky), ale to bude tím "nadšením z neznámého":)

    OdpovědětVymazat