čtvrtek 20. června 2013

Nebezpečná láska

Nebezpečná láska

Autor: Kateřina Petrusová
Vydalo: Nakladatelství Fragment
Rok vydání: 2012
Počet stran: 376

Paige se živí jako soukromá ošetřovatelka, pracuje u rodiny Russuových, kde se stará o starého pána Luca. Když pan Russo zemře, nese to poněkud těžce, s trápením jí pomáhá se srovnat druhá ošetřovatelka Rhonda, se kterou si vytvořily přátelský vztah. Pan Russo mladší dohodí Paige práci pro jeho známé. 

"Měla jsem po náladě. Těšila jsem se na to, až si po každovečerní rutině cvičení a mytí sednu do křesla u hlavy postele starého pána, otevřu jeho oblíbenou Agathu Christie a budu mu chvíli číst, než usne. Třeba by si vzpomněl, že tuhle knížku už četl několikrát. Možná by se rozpovídal o tom, jaké to bylo za války nebo jak neměl rád hippies. Měla jsem starého pána ráda. Byl to můj třetí svěřenec od doby, kdy jsem vyšla ze školy, a strávila jsem tu nejvíc času. Zvykli jsme si na sebe. Věděla jsem, že to jednou skončí Jen jsem nechtěla, aby to přišlo teď."

Bavettovi mají dospělého syna, který při autonehodě utrpěl trauma. Jeho mozek se všemu okolnímu stresu brání tak, že se chová jako čtyřleté dítě. Je velice těžké mu sehnat dobrou ošetřovatelku, protože kombinace dospělého s chováním a myšlením čtyřletého téměř každého rozhodí. Paige zvládá svou práci skvěle. S Mikem se brzy sblíží, a tak ji ani nevadí, když s ním musí odjet z města a strat se o něj v špatně vybaveném a  civilizací téměř nedotčeném srubu. 

"Vypadal jako dospělý muž. Na první pohled. Mohlo mu být nanejvýš třicet. Vysoký, štíhlý, ale ne hubený, tmavé vlasy, tmavé oči, strniště. Na sobě měl džíny a bílé tričko s límečkem, na kterém byl flek od něčeho čokoládového. Zaraženě mě sledoval a já určitě vypadala stejně. Protože i když vypadal naprosto zdravě, v jeho očích bylo něco jinak. Ten pohled byl neuvěřitelně... dětský. Bezelstný, upřimný. Zvědavý. Pořád ještě mi to pořádně nedocházelo, nebyla jsem si úplně jistá, ale skoro to vypadalo, že tohle byl vážně syn, o kterého jsem se měla starat. Jen byl tak trochu dospělý. A zároveň nebyl."

Paige se svým svěřencem sbližuje stále více a děsí se okamžiku, kdy se Mike vrátí do své původní podoby. Mladá ošetřovatelka navíc začíná tušit, že Bavettovi nejsou jen obyčejná rodina. Něco tu úplně nehraje. Své podezření jí sdělí i Kevin - bývalý přítel, u kterého hledá útěchu. Podaří se Mikeovi probrat? Kdo jsou Bavettovi a jak se bude Mike k Paige po probuzení chovat?

"Věděla jsem, že každá práce má svá pro a proti. Ale že pořád ještě nevím, co všechno ode mě čekají, nemám podepsanou smlouvu, mluví se mnou jen kuchařka a zítra budu muset koupat nahého Michaela, to mi prostě kazilo náladu. Na druhou stranu - fakt, že ještě nemám podepsanou smlouvu, mi dává možnost to kdykoli zabalit a utéct."

Na začátku čtení jsem si říkala, že knížka je fajn napsána, ale jinak mě moc nezaujalo, o dalších sto stránek jsem knížku začala docela dost hltat a po dalších sto jsem se od ní nemohla odtrhnout, za dalších sedmdesát jsem s povzdechem zjistila, že je konec. Příběh se mě dokázal opravdu získat, byl psán velice čtivě a nechyběly překvapivé zvraty. Už se hrozně moc těším na další knížku od Katky Petrusové.


Za poskytnutím recenzního výtisku vděčím Nakladatelství Fragment, jehož spolupráce si velice cením. Knihu si můžete zakoupit ZDE.


Žádné komentáře:

Okomentovat