neděle 16. června 2013

Z deníčku neobyčejné patnáctky

Z deníčku neobyčejné patnáctky

Autor: Sandra Lanczová
Vydal: Víkend
Rok vydání: 2005
Počet stran: 160

Nera Kleinerová se s matkou přestěhovala do nového města a kromě zvykání si na nové prostředí a hlavně nové spolužáky jí přibude další podstatná starost. Po pár dnech ji kněz Antonio sdělí, že je Nedotknutelná (vidí duchy, ale může se jich i dotýkat). Shodou okolností je v jejím bytě nepřátelský duch Anna, která se Neru snaží vystrnadit.

"Nedívala jsem se ani nalevo, ani napravo, zapadla jsem do postele a přetáhla si deku přes hlavu. Rukou jsem zatápala po medvědovi. Nejdříve jsem se lekla, že tu Teddyho nemám, jakmile jsem ovšem nahmatala jeho plyšový kožíšek, divže jsem úlevou nevydechla. Jo, tenhle medvěd je úžasnej. Vždycky, když zabořím hlavu do jeho bříška, mám skvělý pocit, že všechno bude zase fajn. jenže ne ten den, Byla jsem naprosto mimo, i když jsem se k němu tiskla sebevíc."

Aby toho nebylo málo, tak Neru pronásledují dva vlkodlaci, oba ji znají i v běžném životě. Kdo jsou ti dva? Michael je padlý anděl a je tak moc krásný. Kdo by mu odolal? Nera rozhodně ne. Podaří se vyřešit problém s vlkodlaky a problémovým duchem? A jak to nakonec dopadne s Michaelem?

"Anna po čtyřech vylezla zpod stolu, lehce nemotorně, asi nebyla zvyklá měnit svou "mrtvolnou" polohu, a mlčky na mě pohlédla, s hlavou koketně natočenou na stranu. Ne, tohle nebude jen obyčejný duch, toužící po odpuštění či po tom, abych ho vyslechla. Je hezká. Zatraceně hezká, i přes rozmazanou řasenku od slz a naprosto bílou barvu pleti. Vlasy stažené do culíku jí dopadaly na ramena a oděna byla v tenoučké noční košilce. Ale jen zírá. nic jiného. Několik minut, bez hnutí, bez sebemenšího nadechnutí. nechutný. Je mi z toho úzko."

Knížku mám v knihovně už někdy od mé puberty a do tohoto období patří i hlavní hrdinka. Příběh je vhodný spíše pro mladší čtenářky, já jsem si jej znovu přečetla, protože jsem chtěla něco, u čeho nemusím vůbec přemýšlet. U mnoha replik jsem si připadala už moc stará na tuto knihu, ale vím, že tak před 7 lety se mi docela dost líbila.

Žádné komentáře:

Okomentovat