neděle 5. ledna 2014

Inheritance

Inheritance

Autor: Christopher Paolini
Originální název: Inheritance, Book 4
Název série: Odkaz Dračích jezdců
Díl v sérii: 4.
Přeložila: Olga Staníčková
Vydalo: Fragment
Rok vydání: 2012
Počet stran: 672

Eragon spolu s velkým vojskem táhnou na město, kde sídlí Galbatorix. Než ale doputují na místo čeká je ještě několik úkolů. Především musí dobýt města, která leží před konečným cílem. Úkol to rozhodně není lehký většina měst je velice dobře opevněna a bráněna Galbatorixovými vojsky. Jeho vojáci necítí bolest a dají se jen velmi obtížně zabít.

"Zmatek, nejistota, pochyby... Čeho se lidé bojí? Neznáma... věcí, kterým nerozumí... toho se bojí."

Nasuadu zajmou nepřátelská vojska, a tak citelně oslabí stranu vzbouřenců. Eragon se Safirou musí před velkou bitvou splnit ještě jedno poslání, které by jim mohlo pomoci vyhrát, nesmí se to ale dozvědět Galbatorix. Podaří se jim to? Jak dopadne velká bitva?

"Kdo rozhoduje, že jeden člověk má žít a jiný zemřít? Můj život neměl větší cenu než ten jeho, ale jeho pohřbí, kdežto já si budu užívat nad zemí aspoň o pár hodin déle. Je to náhoda, příležitostná a krutá, anebo má tohle všechno nějaký účel či záměr, který přesahuje naše chápání?"

Na poslední díl jsem se těšila jako malé dítě, ale docela mě zklamat, v první polovině knihy se nic moc zásadního nedělo, naopak v druhé polovině bylo akce až dost. Závěrečná bitva byla popsána poměrně krátce oproti dlouhým popisným pasážím v první půlce. I závěr jsem čekala malinko zajímavější. Nicméně se mi líbilo sledovat vývoj postav od malých chlapců (Eragon, Roran) až po zkušené válečníky. Tato série bezesporu patří k nejlepší nejen ve svém žánru. Určitě každému doporučuji celou si ji přečíst!

"Sé onr sverdar sitja hvass. Ať jsou vaše meče stále ostré!


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment, jehož spolupráce si velice cením.



Žádné komentáře:

Okomentovat