sobota 11. ledna 2014

Rozdělení časem - Bouře

Rozděleni časem - Bouře

Autorka: Julie Crossová
Originální název: Tempest
Přeložil: Zdík Dušek
Vydalo: Fragment
Rok vydání: 2013
Počet stran: 312

Devatenáctiletý student Jackson má  jednu neobvyklou schopnost - dokáže cestovat časem. Sice nemůže nic změnit, ale může si znovu prožít to, co se už stalo. Jeho schopnosti nezůstanou dlouho utajené dvěma "nepřátelům času", kteří se snaží jej dostat.

"Víte, co je divné? Ta holka za pultem by mě mohla klidně praštit do nosu a třeba mi ho i zlomit, ale až bych skočil zpátky do současnosti, nos bych sice měl pohmožděný a bolel by mě, ale nebyl by zlomený. Proč, to je zcela jiná (dosud nezodpovězená) otázky, ale podstatné je tohle: pamatoval bych si, že jsem schytal ránu."

Po jejich zásahu, kdy jim unikl jen o vlásek se Jackson zasekne o dva roky zpět. Naštěstí se mu nakonec podaří se dostat zpátky. Stojí ale před velkým rozhodnutím. Čeho všeho se dokáže vzdát, aby zachránil sebe a ty, na kterých mu záleží nejvíc. Dokáže to vůbec? Ochrání je?

"Holly sklouzla na zem a já chtěl vykřiknout a kleknout si k ní, ale v okamžiku, kdy ji přes župan začala prosakovat krev, jsem skočil. Tentokrát jsem svou schopnost podle všeho nedokázal ovládnout. Ještě než všechno zčernalo, spatřil jsem, jak se Holly zvedla a opět poklesla hruď. Žila a já jsem ji opustil."

Příběh, ve kterém se může cestovat v čase byl velice příjemná a osvěžující změna. Navíc nechybělo ani napětí a akce.  Jackson se každou cestou vyvíjí a získává zkušenosti. Cestování časem dává autorce obrovské pole působnosti, které si jí podařilo poměrně dobře využít. 

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment, jehož spolupráce si velice cením.

Žádné komentáře:

Okomentovat