čtvrtek 9. ledna 2014

S hlavou v oblacích (pejru)

S hlavou v oblacích (pejru)

Autorka: Kateřina Petrusová
Vydalo: Fragment
Rok vydání: 2013
Počet stran: 120

Mladá kreativní ředitelka Markéta v reklamní agentuře, se vydává na oslavu své kamarádky, které se koná v malé vísce v jižních Čechách. Kůň, který se jí postaví do cesty, jí během okamžiku dokáže převrátit život vzhůru nohama. Markéta se vydá na koni hledat pomoc svému autíčku, zvíře ji dovede přímo ke svému majiteli.

"Rána to byla solidní. Ozvalo se zaskřípání kovu a tupé duc, pak zašumění a skřípnutí pásu a moje heknutí. Následoval proud nadávek, kterým jsem se utvrzovala, že jsem naživu. Každé sprosté slovo, které ze mě vylétlo, mi přineslo obrovskou úlevu, asi jako když si sundáte po dlouhém pracovním dni lodičky. "

Již téměř tradiční shodou okolností je majitel statku pohledný a vcelku i milý urostlý mladý muž. Všichni jsou na Markétu, které statkář Pavel říká zmrzlino (a ona jemu zase Marvin, ale jen tajně), velice milí. Má vztah Markéty s Pavlem po jednom společném víkendu šanci? 

"Naučím vás létat."
"Nenapadla mě žádná adekvátní odpověď. Dokonalé pusto. Prázdno. Už chybělo jen klubko uschlých rostlin, které by se prokutálelo mou lebkou od ucha k uchu jako opuštěným městečkem ve westernu.  Prostě jsem tam stála, zírala na něj a nebyla si jistá, kdo z nás dvou je větší cvok."

Příjemná a pohodová četba jak pro tmavé zimní večery, tak pro žhavá letní odpoledne. Příběh mi připomínal knihy, kde se městští lidé přestěhují do Provance, kde si zrenovují starou barabiznu, najdou lásku a hlavně se změní v pohodové lidi, kteří umějí odpočívat a radovat se z každé maličkosti. Takto podobně probíhala změna i Zmrzliny, avšak v českých podmínkách, ale nebyla o to horší...

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment, jehož spolupráce si velice cením.


Žádné komentáře:

Okomentovat