úterý 29. dubna 2014

Jak jsem zhubla 45 kg za 1 rok

Jak jsem zhubla 45 kg za 1 rok

Autorka: Whitney Holcombe
Originální název: 1 Year, 100 Pounds: My Journey
Přeložila: Eva Kadlecová
Vydalo: Fragment, s. r. o.
Rok vydání: 2014
Počet stran: 208


Snažíte se zhubnout? Tak zhubněte!
Zapomeňte na pilulky, koktejly a jiné "zaručené" metody!
Autorka knihy trpěla silnou obezitou, rozhodla se ale změnit svůj život a za rok se jí podařilo shodit neuvěřitelných 45 kilogramů. Návod? Jednoduché cvičení a zdravé jídlo.
Začtěte se do tohoto výjimečného vyprávění a především vyzkoušejte rady a tipy, které vám pomohou nejen ke štíhlé linii, ale i ke spokojenějšímu a šťastnějšímu životu.


"Když mi bylo čtrnáct let, stoupla jsem si v koupelně na váhu a civělo na mě číslo 105. Tohle číslo ovládalo celý můj život. Bylo hlavním zdrojem mého neštěstí a důvodem, proč jsem nenáviděla sama sebe. Ale to bylo před devíti lety a věřte mi, od té doby se toho hodně změnilo. Okamžik zlomu nastal jednoho horkého dusného srpnového odpoledne v severní Virginii."

V knize se dozvíte příběh čtrnáctileté dívky, která se rozhodla vstát a něco udělat se svou obezitou. Dnes je jí dvacet tři let a svou váhu si stále drží. Díky svým zkušenostem pomáhá lidem s obdobnými potížemi zhubnout. Prostřednictvím této knihy se to může povést každému, stačí chtít.

"Skutečnost je taková, že všude potkáváte ohromnou spoustu lidí ve špatné tělesné kondici a s nadváhou. Věděly jste, že podle Centra kontroly chorob jsme ta nejtlustší generace teenagerů a dospělých, která kdy po téhle planetě chodila? Žádná jiná společnost v historii (možná kromě dinosaurů) nebyla nikdy tak těžkotonážní, jako jsme dnes my."

Převážnou část tvoří rady, které pomáhají zhubnout, jsou to obecně známé pravdy, které by každý, kdo chce něčeho dosáhnout měl dodržovat. Celé je to podpořené tím, že na příběhu Whitney vidíme, že opravdu fungují.

"Každé jednání vedoucí k cíli, bez ohledu na jeho rozsah, vás posune blíž ke splnění vašich snů. Nestačí jen přemýšlet o tom, jak chcete, aby vaše tělo vypadalo, přemýšlejte hlavně o tom, jak to uskutečnit! Jakmile máte nápad, jděte na věc. Už žádné čekání, už jen činy."

Mnoho rad se dá využít nejen ke zhubnutí, ale i pokud máte vytyčený nějaký jiný cíl, kterého chcete dosáhnout. Autorka nenapsala nic převratného, pouze shrnula všeobecně známe znalosti, jde ale poznat, že si vše opravdu prožila, protože to není psáno suchým stylem: "takto to teď musíte dělat". Naopak vysvětluje, proč musíte, co dělat a poukazuje na následky, pokud to dělat nebude. Myslím, že je to podnětná a vcelku příjemně napsaná knížka svého druhu.


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment, jehož spolupráce si opravdu velice cením.



2 komentáře:

  1. taky jsem na tu knizku koukala, vypada to zajimave :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě stojí za zkoušku :-) Pro mě byl velmi příjemný překvapením a taky příjemnou změnou, normálně tyto knihy nečtu :-)

      Vymazat