pondělí 27. října 2014

Kronika kambionů - Smrtící pouto

Kronika kambionů - Smrtící pouto

Autorka: Jaime Reed
Originální název: The Cambion Chronicles 2: Burning Emerald
Přeložila: Romana Bičíková
Edice: Kronika kambionů
Pořadí v edici: 2.
Rok vydání: 2014
Počet stran: 264


Jsou záhadní, přitažliví a nebezpeční... Kambioni.
Samaře začíná škola. I s Calebovou pomocí pro ni stále není jednoduché ovládnout svého démona. Navíc se o ni začne zajímat nejpřitažlivější kluk ze školy, Malik. Pouto z minulosti, které ji k němu váže, by mohlo zničit ji i Caleba. Začíná bojovat sama se sebou.
Každá válka přináší utrpení, a pokud se Samaře podaří uspět, nebude to zadarmo. Jediné špatné rozhodnutí a může přijít o všechno. Zejména, když Malik není tím, kým se zdá být.
Pokračování titulu Kronika kambionů – Osudová přitažlivost.


"Takhle jsem se navíc mohla k mamce přiblížit zcela nepozorovaně, což ale nebylo zas tak těžké, protože jsem z ní viděla jen vršek rozcuchaného drdolu. Všechno ostatní zakrývala hora encyklopedií, starých výstřižků z novin a dalších papírů. Mamka měla v kuchyni improvizovanou pracovnu odjakživa, ale poslední dobou to spíš vypadalo jako v knihovně nebo učebně obrany proti černé magii."

Samara má dost starostí se svým démonem uvnitř i bez toho, aby ji obletoval jeden z nejpopulárnějších kluků ze školy - Malik. Stále ještě si musí zvykat na svou novou "spolubydlící", dost ji s tím pomáhá její přítel kambion - Caleb. Bohužel se ukáže, že Malik není jen tak někdo obyčejný, ale co víc, Nadine, po které Sam Lilith "zdědila", s ním má víc, než jen nevyřízené účty. Celá rodina Rossových se ji s tím snaží pomoci, protože je v tom teď zapleten i Caleb

"Zatímco jsme si s Calebem vyměňovali energii, Capone a Lilith se blaženě vrhli jeden na druhého, proplétali se a převalovali a pohrávali si na své vlastní spirituální rovině. Kňučeli a žebrali o hlubší propojení a to pnutí vycházející ze samého středu mé bytosti mně nutilo tisknout se ke Calebovi ještě silněji."

Poslední dobou narážím na hodně dobrých druhých dílů sérií. Ani tato není výjimkou. Pokračování příběhu se opravdu povedlo, nová postava je skvěle propracovaná. Umí pěkně zahýbat s dějem, který byl pro mě většinu knihy překvapivý, a to mám fakt ráda! 

"Strhla jsem si náplast s hadičkou a do očí mi vhrkly slzy, protože spolu s náplastí šla dolů i svrchní vrstva kůže. Ani upravování obočí voskem nebolelo tolik. Vyndat si z ruky injekční jehlu už naštěstí nebylo tak strašné. Vstala jsem z postele a začala se prohrabovat ve skříňkách, abych našla obvaz, a po očku sledovala svou spící matku. Jakmile se mi povedlo obvázat si rány, po špičkách jsem zamířila ke dveřím."

Pro mě je to první série, ve které vystupují sukuby a inkuby. Docela se mi to téma líbí, nedokážu posoudit, jak moc autorka z jejich vlastností vytřískala v sérii, oproti jiným, zdá se mi, že zatím sejí to daří celkem dobře. Nějaký potenciál tam ještě má, ale zatím se mi vývoj a napětí příběhu dost líbí.


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment, jehož spolupráce si velice vážím.


Žádné komentáře:

Okomentovat