úterý 28. října 2014

Pekáč buchet

Pekáč buchet

Autorka: Kateřina Petrusová
Vydalo: nakladatelství Fragment, s. r. o.
Rok vydání: 2014
Počet stran: 160


ONA
Redaktorka ženského časopisu, expertka na vaření. Miluje nové recepty, oprašuje staré po babičkách, dobrého jídla se nikdy nepřejí a je pro ni středobodem vesmíru. Sama o sobě říká, že je gastrosexuálka. Sport je pro ni nutné zlo, aby nenakynula jako její milované tvarohové buchty. Jmenuje se Klára.
ON
Adrenalinový sportovec. V létě leze po horách, v zimě po zamrzlých vodopádech. Sport je součástí jeho života a nedokáže bez něj existovat. Jeho břišní, zádové, hýžďové, no prostě všechny svaly, podle toho patřičně vypadají. Pekáč buchet může spořádat na posezení a nebude to na něm vůbec vidět. Jmenuje se Matouš.
Je vůbec možné, aby dva takto rozdílné světy fungovaly společně? Stačilo jediné včelí bodnutí a následná prudká alergická reakce, a bylo to. Náhoda je spojila dohromady, a tak na nich můžeme otestovat hned dvě lidová moudra: že láska prochází žaludkem a že láska hory přenáší.
Další skvělé čtení od Kateřiny Petrusové, které smlsnete jako pralinku. Najdete v něm všechno, co na jejích knížkách máte rády: svérázné postavy, skvělé dialogy, nečekané zápletky. Vtip, romantiku i napětí.


"Takže hlavní jídlo bude muset být barevné, ale jasně definované. Žádná omáčka, žádné neidentifikovatelné hroudy masa. Rozhodovala jsem se mezi bramborovo-chřestovým salátem a špízy z kuřete, cukety, papriky a červené cibule a už zase jsem začínala slintat."

Skvělá odpočinková kniha, hlavně díky svým ohromně sympatickým postavám. Hlavní hrdinka Klára je výborná kuchařka, pracuje v redakci časopisu, kde má na starosti hlavně recepty. Navíc není úplně dokonalá, každou chvíli se jí podaří nějaký trapas, stejně jako její neméně super kamarádce Míše. Nesnáší sport, ale kvůli svému oblíbenému experimentování v kuchyni, musí nějaké to mučení absolvovat. Oproti ní Matouš, energický vrcholový sportovec, který je stále skvěle naložen a nezkazí žádnou legraci. Umí se chovat samozřejmě i dospěle.

"Schovala jsem mobil do kabelky a rozhodla se, že po rozhovoru zjistím, v jaké části nemocnice se má kolegyně bude tou dobou nacházet (sázela jsem na psychiatrii), a stavím se za ní. Abych ji mohla vlastnoručně zaškrtit. A na Staré Město se zajdu navečeřet místo poobědvat. Snad tam večer nebude nacpáno."

Do Kláry se může vcítit každá z nás, protože žádná nejsme dokonala, ani Klára ne. Spoustě z nás bude navíc sympatický Matouš - dobře vypadající, gentlemanský a okouzlující. 

"V tu chvíli mi zakručelo v břiše. Vážně hlasitě.  Kopřiva se sice snažil ovládnout, ale bylo vidět, jak náramně ho to pobavilo. V tu chvíli vypadal skutečně jako kuře, mladé, hezké, frajírkovité kuře. Připadala jsem si před ním stará, pitomá a obratná asi jako keporkak. Kdyby tu byl s partičkou kamarádů, určitě by se teď hlasitě bavili na můj účet."

Děj je sice poměrně jednoduchý a nekomplikovaný, připomíná mi tím dívčí románky, které jsem jako náctiletá četla. Na druhou stranu postavy jsou tak milé, že prostě doufáte, že vše dobře a bez komplikací skončí, tak , jak chcete vy. 

"Podruhé během několika málo hodin jsem měla chuť se zeptat, jestli člověk, se kterým komunikuju, nepožil nějaké drogy. Naštěstí jsem to neudělala, protože se mi rozsvítilo: neříkal, že mu nemám všechno věřit?"

Nechybí ani vtipné momenty, u málokteré knihy se nahlas směji, ale tady se mi to stalo hned několikrát. Jen jsem si popisovanou situaci představila, už jsem se dost nahlas smála, naštěstí jsem četla doma, nedošlo tedy k žádným, pro mě trapným momentům. 

"Někdy jsem měla pocit, že moje šéfka je z jiné planety a ten manuál, který k nám dostala, obsahuje dost vážné chyby v překladu."

Očekávání jsem měla opravdu velká, na nový příběh od Katky Petrusové jsem se těšila jako malá, proto jsem se bála zklamaná, naštěstí se však nic takového nekonalo. Navíc každá kapitola začíná receptem, který se v ději i objeví, mám moc ráda knihy, které obsahují recepty, protknuté příběhem.

"Tohle taky nezabírá. No nic, pojedu domů, otevřu si víno, pustím si nějaký děsně smutný písničky a pak si půjdu oholit nohy. A tentokrát mě dovez na chirurgii, kde jsou svobodní doktoři, jo?"

Pokud hledáte zábavnou, romantickou a nenáročnou knihu, směle do toho!


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment, jehož spolupráce si opravdu moc cením!


4 komentáře:

  1. Taky jsem ji včera přečetla a vážně jsem se bavila! :) Katka prostě psát umí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda umí! :-) Některé ty situace popsala tak živě, že jsem si to představila a smála se tomu :-D

      Vymazat
  2. Já knihu dneska nečetla i přečetla a musím říct, že se mi taky hodně líbila. Stejně jako ty jsem se bála zklamaní, ale opravdu zbytečně. Je to skvělé, vtipné, ale zároveň ten konec napůl vážný.. Prostě skvělé oddechové čtivo na jedno odpoledne. Skvělá recenze, úplně se s ní ztotožňuji. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda :-) Já si ji rozčetla večer, ale už jsem skoro ani nemohla ráno dospat, jak jsem se těšila, až si ji dočtu :-D To ano, konec byl na jednu stranu smutný, ale na druhou stranu vyzněl hrozně optimisticky :-)

      Vymazat