sobota 4. října 2014

Volání Sirény: Prokletí

Volání Sirény: Prokletí

Autorka: Michaela Burdová
Ilustrátor: Petr Vyoral
Název edice: Volání Sirény
Pořadí v edici: 1.
Rok vydání: 2014
Počet stran: 280


PŘEKONÁ PRAVÁ LÁSKA STALETÍ, SMRTÍCÍ NENÁVIST A DÁVNÉ PROKLETÍ? 

Larissa je siréna. Už stovky let jí moře přikazuje zabíjet muže. A ona tak činí. Touží však z tohoto bludného kruhu uniknout. Je rozhodnuta udělat pro to cokoliv. Svojí krásou ovládne černomága Liama, a ten se do ní bezhlavě zamiluje. Nabídne jí dohodu: pokud se stane jeho ženou, pomůže jí zpřetrhat pouta, která ji spojují s nemilosrdným mořem. Larissa souhlasí.
Cestu jí však zkříží Derren. Je to první muž, který jí neleží u nohou a odolává jejímu uhrančivému půvabu. Jeho odtažitost začne Larissu přitahovat a ona není schopná se svým citům bránit. Dokáže si vybrat toho pravého? Bude ochotná obětovat lásce třeba i svoji nesmrtelnost?


"Jsem tvá, tvá
Ve vlnách zakletá
Pojď blíž, zachraň mě
Svého srdce se dotkni
Svou vášní se zalkni
Pojď blíž a polib mě..."

Překrásná Larissa není obyčejná žena, ale je siréna, nesmrtelné stvoření, které je vábeno mořem, aby mu přinášelo lidské oběti, z řad mužů. Chce se změnit, přestat být závislá na moři. Černomág Liam je stejně jako i další muži očarován jejím kouzlem. Larissa si jej vezme, když jí slíbí, že jí pomůže oprostit se od moře, které ji stále volá. V Liamově domě se potká s Derren, bratrem černomága, jako jediný nereaguje na její kouzlo.

"... Jsem tvá, tvá
Nenávistí prokletá
Pojď ke mně a věř mi
Jsem tvým snem, jsem tvou touhou
dotkni se mě na vteřinu pouhou
Pojď ke mně a...
Zemři"

Romantický, ale zároveň i napínavý příběh se mi skvěle četl. Chvílemi byl sice docela přeslazený, kupodivu mi to však nevadilo, skvělo to vyvažovaly akční momenty, kterých bylo opravdu hodně. Navíc téma sirén je odlišné od teď hodně populárních draků, čarodějek a stále ještě protěžovaných upírů, kniha byla velice příjemnou změnou, kterou si ráda, co nejdříve zopakuji.


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment, jehož spolupráce si velice cením.


Žádné komentáře:

Okomentovat