středa 12. listopadu 2014

Poslední čarodějka - Královna stínů

Poslední čarodějka - Královna stínů

Autor: Christoph Marzi
Originální název: Malfuria - Die Konigin der Schattenstadt
Přeložila: Dagmar Steidlová
Vydalo: nakladatelství Fragment, s. r. o.
Rok vydání: 2014
Počet stran: 264

Catalina je na útěku, protože města se ponářejí do stínů. Uprostřed Madridu se jí podaří projít do města Stínů, kde se snaží o záchranu celého světa. Jordi se svými přáteli zatím ocitne na poušti, kde se objeví i mocné zlé čarodějky. Podaří se zachránit svět nebo zůstane ponořen do stínů?

"Velká stříbrná mince se leskla v ostrém slunečním světle. Mladá dívka, která seděla vysoko na strmé skále Gibraltaru a hleděla na klidné moře, pozorovala stín, který poslušně a tiše kopíroval každičký její pohyb. Vlasy černé jako havraní peří jí spadaly až na ramena a v tmavých očích se jí zračila touha po cizích krajích ležících daleko od ohromného domu, který se za ní tyčil nad ulicemi města."

Ani třetí díl mi nepřinesl úžasné napětí a skvělý příběh, ale už jsem konečně došla, proč tomu tak bylo. Příběh jako takový se mi dost líbil, ale hrozně mi vadila hlavní hrdinka, která měla být statečná rozhodná, což sice docela i byla, avšak k tomu stále vzdychala láskou nad Jordim a to mi nešlo dohromady a hlavně mi to opravdu vadilo. Ke konci jsem na Catalinu byla úplně alergická.

"Náhle uslyšela zaskřípění. Kamenná křídla sochy na kašně se trochu roztáhla. Tiše, úplně úplně potichu zvedla harpyje tlapu a růžové víno se stáhlo z otvoru do kašny. Jako sukovití hady, kteří nemají ani začátek, ani konec, sunuly kořeny svá těla po podstavci, až se před dívkou objevila hluboká šachta."

Jordi se tak zaláskovaně nechoval, ale ani jemu neunikly občasné zamilované vzdechy. Zbytek postav se mi líbil, asi nejsympatičtější mi byla sfinga Miércoles. Každopádně si myslím, že série určitě najde příznivců dost a dost. Mě se také líbila, avšak hlavní postava mi ji dost kazila.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment, jehož spolupráce si velice cením.

Žádné komentáře:

Okomentovat