sobota 7. února 2015

Druhé Vánoce s anglickou příchutí

Druhé Vánoce s anglickou příchutí

Zní to asi docela bláznivě slavit v únoru druhé Vánoce. Na opravdový Štědrý den nám chyběl brácha, který žije a pracuje v Anglii, věděli jsme ale, že přijede začátkem února, a tak jsme si naplánovali, že společně oslavíme ještě jednou Vánoce. Brácha nám v Anglii nakoupil nejen dárky, ale i "crackers", což jsou jakoby papírové bonbony, které ukrývají uvnitř malý dáreček.



Podle původní tradice se lidé kolem stolu vzájemně propojí pomocí crackerů, tzn. že každý drží v každé ruce konec jednoho, pomocí nějž je propojen se svým sousedem. Potom ve stejnou chvíli zatáhnou a komu zůstane v ruce větší kus obalu, tomu připadne dárek uvnitř. 


Rozhodli jsme se to celé provést hned před večeří, jen jsme se trochu báli rány, kterou crackery vydají, tak jsme si rozbalili každý svůj. Užili jsme si obrovský kopec srandy a příjemného překvapení z dárečků. 


Já jsem si například vytáhla sešívačku a luxusní hrací kostky, jako další se nám objevil met, skládací šroubovák, přívěsek na klíče a zámek na kufr. Kromě dárků jsme uvnitř našli poskládanou zlatou papírovou korunu, samozřejmě jsme si ji hned všichni dali na hlavu, a jakože vtipnou anglickou hádanku - prostě suchý anglický humor...


Schválně posuďte, jak vtipné jsou...


Po večeři jsme šli jako obvykle ke stromečku, kde každý našel nějaký dárek, mě se vyplnilo obrovské přání. Dostala jsem Celebrate od Pippy Middleton, kniha je plná skvělých fotek a návodů na dekoraci, recepty a slavení, samozřejmě spíše anglických svátků, ale i tak tam najdu hodně inspirace...


Tohle vše brácha ještě dovezl, ale ne pro mě. Sušenky jsou z řady Tesco Finest, kterou můžete koupit i u nás, mě osobně ale ty z Anglie chutnají nějak líp...


I tuto kávu seženete i u nás, my si ji běžně nekupujeme, takže máme alespoň příležitost si ji vyzkoušet...


Zázvorové sušenky polité hořkou čokoládou dostane můj Milý, ale ještě to neví, tak mu to neříkejte...


Brusinkové s kousky bílé čokolády jsem loni dostala já, byly vynikající, letos se na ně může těšit teta...


Mamčiny úžasné se třemi druhy čokolády moc dlouho nevydržely, jsou ze všech druhů asi mé nejoblíbenější...


Jedny máslové sušenky pro strýce s tetou...


A další krabice Shortbreadů pro nás, jsou to tradiční skotské sušenky s extra porcí másla, které cítíte v každém soustu...


Taťka není milovníkem sušenek, ale má moc rád čaj a kávu, proto dostal tento speciální čaj...

A to byly ve zkratce naše opakované Vánoce, které v ničem nezaostaly za těmi pravými. 

Žádné komentáře:

Okomentovat